Chant traditionnel permettant de sensibiliser les élèves aux sonorités de la langue anglaise.
écouter
Pussy cat, Pussy cat, Where have you been ? I've been to London To visit the queen. Pussy cat, Pussy cat, What did you do ? I frightened a little mouse Under the chair.
prononcer
Phonétique pour l'enseignant
mémoriser - interpréter
version parlée avec répétiteur
interpréter le chant a capella
Prononcer les sons
Pussy, mouse - visit - the, there.
Prononcer pour trouver un son dans les mots puis trouver l'intrus: le son
le son : with, angels, the, there.
répéter
du lent au rapide :
Pussy cat, Pussy cat; Pu---ssy---ca---t; Pu---ssy---ca---t; I frightened a---li----ttle---mou----se----. I---- fri---- ghtened----- a little mouse.
avec des intensités variables :
mouse, mouse, mouse, mouse mouse, mouse, mouse, mouse to visit the queen, to visit the queen, to visit the queen to visit the queen, to visit the queen, to visit the queen
Avec des intonations variables et des gestes :
Where have you been ? (colère) What did you do there ? (étonnement)
vers la conversation
Quelles sont les questions du texte ?
Where have you been ? What did you do ?
demander à quelqu'un de ses nouvelles cycle 2 - How are you today, Jacob ? - Fine Claire. And you ? - Very well, Jacob, thank you !
cycle 3 - Hi Kate ! Are you all right ? - Oh, hi Jacob ! Yes I am, thanks, but I'm a bit tired.
cycle 2 - Atishoo ! - Bless you !
présenter des excuses cycle 2 - You're late, Ron ! - Sorry Miss Ryan !
cycle 3 - I'm sorry, I'm late Miss Ryan ! - Hurry up, go and sit down !