Chant traditionnel permettant de sensibiliser les élèves aux sonorités de la langue anglaise.
écouter
London bridge is falling down Falling down, falling down, London bridge is falling down My fair lady. How shall we build it up again ? Build it up with iron bars... Iron bars will bend and bow. Build it up with wood and clay... Wood and clay will wash away. Build it up with stone so strong... Huzza ! T'will last for ages long. Prononcer le son
wood, we, with, wash, away, will.
Quel est l'intrus parmi les mots suivants ?
wash, you, we, will
wood, who, with, away
prononcer
Phonétique pour l'enseignant
mémoriser - interpréter
Répétiteur mot à mot
Répétiteur des expressions
Refrain à l'unisson
Version chantée à l'unisson
répéter
Du lent au rapide :
Bend and bow; stone so strong, iron bars.
Avec des intensités variables :
London bridge, London bridge, London bridge Iron bars, Iron bars, Iron bars Build it up with iron bars,
Build it up with iron bars,
Build it up with iron bars
En engageant un dialogue parlé entre 2 groupes ou 2 élèves :
- "How shall we build it up again ?" (premier groupe) - "Build it up with iron bars..." (second groupe) - "Iron bars will bend and bow." (premier groupe) - etc...
Répondre à des questions et en poser sur les lieux cycle 2 - Where do you live ? - I live In la Roche-sur-Yon. Where do you live ? - I live in Fontenay-le-Comte.
cycle 3 - Hello, Tom, where are you going ? - To the park. And you ? - To the swimming pool.
- Where do you come from ? - I'm from the US. Where are you from ? - I'm from les Sables d'Olonne.
Les pièces de la maison cycle 2 - "Where s the bear ?
- It's in the garden. - In the kitchen. - In the bathroom. - In the bedroom. - In the dining room."